środa, 18 czerwca 2014

Kotlety mielone z indyka z cukinią, pietruszką i płatkami owsianymi w sosie śmietanowo-szparagowym z suszonymi śliwkami


Moja dzisiejsza improwizacja, aż sama jestem zdziwiona, że tak smacznie wyszło! Nie spodziewałam się, że te smaki się tak dobrze połączą i dopełnią 

Składniki na kotlety:
500g zmielonego mięsa z indyka
2 jajka
3 łyżki płatków owsianych
1 posiekana cebula
1/2 startej cukinii
sól, pieprz, suszona i świeża pietruszka, suszony koperek, suszony czosnek
ew. 2 łyżki oleju lnianego

Składniki na sos:
1 duża puszka fasolki szparagowej wraz z zalewą
3 łyżki śmietany 18%
2 łyżki koncenctratu pomidorowego
łyżka swieżej pietruszki
sok z połówki limonki (ew. cytryny)
sól, pieprz

Do posypania kotletów drobno posiekane suszone śliwki, idealnie pasować będzie do tego również zielony ogórek pocięty w paski. Luby mój się zachwycał 

Wszystkie składniki mieszamy i formujemy w kotlety, smażymy na patelni z obu stron każdy. W tym czasie fasolkę wraz z z zalewą, pietruszką, przyprawami, sokiem z limonki, śmietaną i koncentratem blenderujemy na gładką masę i dodajemy na patelnię. Gotujemy wszystko razem by sos przeszedł nieco smakiem mięsa i voila  

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Niebo w gębie! i jeszcze do tego młode ziemniaczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ajć, aż mi ślinka pociekła tak apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń

Smakowało?