wtorek, 4 lutego 2014

Indyk z soją zapiekany pod żółtym serem


Lubicie indyka? Ja bardzo! W sklepach możemy kupić tanie, pokrojone już indycze plastry, zatem zachęcam Was do wypróbowania tego przepisu. Oczywiście drugi główny składnik tego dania, czyli soję możecie zastąpić każdym innym, lubianym przez Was warzywem.

Składniki:
- Plastry indyka 500g,
- 300g soi,
- 1 marchewka,
- 1 cebula,
- 50g startego, żółtego sera,
- 50g masła,
- sól, pieprz ziołowy, pieprz czarny, zioła prowansalskie, czerwona papryka,
- 1/2 pęczka pietruszki,
- opcjonalnie olej z pestek dyni.

Krok 1: Zaczynamy od wysmarowana formy masłem, po czym kładziemy na nią pokrojoną w plastry cebulę. Na cebuli kładziemy pokrojone plastry marchwi oraz rozkładamy na niej równomiernie soję.


(Soję w puszce kupiłam za 3,49zł w sklepie Piotr i Paweł. Soja była w galaretowatej zalewie, którą odsączyłam, a fasolki obmyłam wodą by pozbyć się soli z zalewy.)



Krok 2: Pokrojoną pietruszkę rozkładamy na warzywach, wszystko posypujemy pieprzem ziołowym, ziołami prowansalskimi i odrobiną soli. Mięso indyka ma bardzo smaczny smak, wiec plastry posmarowałam jedynie czerwoną papryką, solą i pieprzem czarnym.


Krok 3: Mięso układamy na warzywach, posypujemy startym serem i rozkładamy na nich kawałki masła, by mięso było soczyste, a na dnie naczynia wytworzył się delikatny sosik. Polewamy olejem z pestek dyni dla smaku.


Krok 4: Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i pieczemy danie przez 40 minut.


UWAGA: Dalsza cześć tylko dla osób o mocnych nerwach :-)

Jako, że nie jem fast-foodów typu frytki, hamburgery, kebaby etc, czasami, bardzo rzadko, pozwalam sobie na jakiś niezdrowy "gotowiec" (poza słodyczami bo bez nich nie wyobrażam sobie życia). W przypadku tego dania był to gotowy Sos Słodko-Kwaśny z Łowicza. Zwykle w takiej sytuacji zrobiłabym nasz ulubiony sos czosnkowy na śmietanie i majonezie, jednak przez ostatnie trzy tygodnie egzaminów dogadzam sobie trochę bardziej niż zwykle w poczynaniach kulinarnych no i kupiłam gotowca... Jeśli również macie ochotę na to danie w takiej mniej-zdrowej wersji, po prostu przed włożeniem go do piekarnika rozłóżcie sos na mięsie i zapieczcie je.


Gotowe :-)
Zapraszam na FANPAGE


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smakowało?