sobota, 22 lutego 2014

Wątróbka z jabłkiem i cebulką

 
 Dziś na obiad zrobiłam absolutny klasyk, czyli wątróbkę z cebulką i jabłkami. Do mięsa podałam ziemniaki z czosnkiem ugotowane w parowarze.

 Składniki (na 2 porcje):
- 0,5kg wątróbki indyczej,
- 2 duże jabłka, 
- 1 duża cebula,
-  3 duże ziemniaki,
- 4 ząbki czosnku,
- olej, 
- 40g masła,
- sól, pieprz, opcjonalnie suszony szczypiorek.

Krok 1: Cebulę tniemy w pióra, podsmażamy na oleju. W tym czasie ziemniaki wraz z czosnkiem wkładamy do parowaru i nastawiamy w zależności od mocy, ja swoje do ugniecenia gotowałam 25 minut.


Krok 2:  Wątróbkę tniemy na kawałki, dodajemy do cebuli, doprawiamy pieprzem i suszonym szczypiorkiem. Po 10 minutach dodajemy jabłka pokrojone w kostkę i dusimy pod przykryciem ok. 5 minut.


Krok 3: Wątróbka jest już gotowa, solimy ją dopiero na talerzu, by nie zrobiła się twarda w trakcie smażenia. Ziemniaki ugniatamy razem z czosnkiem, dzięki czemu nabiorą pięknego aromatu.


Gotowe! Zapraszam na mój FANPAGE :-)

 

2 komentarze:

  1. Jak byłam mała i moja mama zrobiła wątróbkę z jabłkiem i z cebulą to nie chciałam jeść, uważałam że to straszne i się nawet popłakałam :) a teraz uwielbiam :) ale bym zjadła taki obiadek i z tymi ziemniaczkami, pycha. Lubię także smażoną na patelni, na oleju cebulę z jabłkiem z dodatkiem curry- wydaje się dziwne dla konserwatystów smakowych co to nie łączą takich rzeczy ze sobą, ale jest naprawdę pyszne na kromkę chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak kupowałaś wątróbkę,to chciałam dodać-kup sobie jabłko,fajnie razem smakuje.
    Dobrze ,ze się nie odezwałam :))

    OdpowiedzUsuń

Smakowało?