piątek, 20 września 2013

Pasta z sosem mniej niż bardziej pomidorowym




Zazwyczaj moje pasty a'la spaghetti są bardziej niż mniej pomidorowe :) jednak odkąd pierwszy raz zrobiłam bulion marchwiowy do gołąbków zrozumiałam, że marchew z pomidorami tworzą idealną harmonię i od tamtej pory zawsze wzbogacam o ten składnik moje sosy. Polecam, jednak jeśli jesteście tradycjonalistami po prostu zrezygnujcie z marchwi i dodajcie więcej pomidorów - wtedy sos będzie czysto pomidorowy i mniej słodki.

Składniki:
- 500g mięsa mielonego (ja użyłam z łopatki wieprzowej),
- 50g koncentratu pomidorowego,
- pare plastrów boczku,
- 2 duże marchewki,
- 1 duża cebula,
- 0,5l bulionu wołowego lub przegotowana woda,
- trzy ząbki czosnku,
- pół szklanki tartego żółtego sera,
- 1/2 pomidory,
- pare kropel ciemnego octu basamicznego,
- pare kropel ciemnego sosu sojowego,
- przyprawy,
- 400 g makaronu,
- oliwa z oliwek.

Zaczynamy od podgrzania na oliwie cebuli i czosnku.


Do przeszklonej cebulki dodajemy doprawione już mięso mielone oraz pokrojony w kostkę boczek.


 Następnie dodajemy potartą marchewkę i koncentrat pomidorowy.


Dolewamy nieco bulionu / wody oraz dorzucamy pokrojone pomidory.


Następnie przez jakies 20/30 minut nasz sos z mięskiem powinien się gotować na wolnym ogniu, a my w tym czasie dopracowujemy smak, np przez dodanie pieprzu cayenne,


octu balsamicznego,


sosu sojowego


liścia laurowego, ziela angielskiego i jeśli lubicie - suszonych owoców jałowca.


Nie zapomnijcie oczywiście o ugotowaniu makaronu, pamiętajcie by ugotować go al dente, ja niestety się zagadałam i ugotowałam go na miękko i pomimo, że rurki to dość twardy rodzaj makaronu i dość dobrze spisuje się do sosów to tego dania na miękko niestety nie udźwignął.


Później pozostaje nam już tylko wymieszać makaron z sosem i posypać go tartym serem. Ja dałam również kapary na wierzch :)


Smacznego!




1 komentarz:

Smakowało?