czwartek, 21 listopada 2013

Makaron zapiekany z Kurczakiem, Pomidorami Cherry i Bakłażanem



Już dawno chodziło za mną zestawienie makaronu z kurczakiem, pomidorkami Cherry zwanymi "koktajlowymi" i kurczakiem. Bardzo ważne jest, by kurczaka zamarynować przed smażeniem, ponieważ musi być bardzo aromatyczny w zestawieniu z lekko słodkawymi warzywami i neutralnym makaronem. Kurczaka pokroiłam dzień wcześniej w płaskie płaty, skropiłam oliwą, doprawiłam dużą ilością mielonych przypraw i czterema pokrojonymi ząbkami czosnku.

Składniki:

- ½ piersi z kurczaka,
- paczka ulubionego makaronu,
- 10 pomidorków cherry,
- połówka bakłażana,
- łyżka masła,
- oliwa,
- sól, pieprz, oregano, suszona pietruszka, suszony czosnek.


Krok 1: Zamarynowanego dzień wcześniej kurczaka kroimy w kostkę i smażymy na oliwie. W tym czasie gotujemy makaron na sposób al dente, po ugotowaniu makaron mieszamy z łyżeczka oliwy.


Krok 2: Na wysmarowanej masłem formie do pieczenia układamy pokrojone, centymetrowe, posolone plastry bakłażana. Na bakłażanie układamy makaron, na nim kurczaka, przekrojone pomidorki. Posypujemy całość startym serem Gouda.


Krok 3: Całe danie przyprawiamy, solimy i wsadzamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 minut. Smacznego :-)



Inne dania z bakłażanem:




3 komentarze:

  1. świetne połączenie !!! widziałabym to też w wersji z miesem mielonym zamiast kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje smaki. Ja makaron zawsze, a już zwłaszcza w takim zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń

Smakowało?